Leverans

Varorna kan antingen skickas till dig eller hämtas i vår butik.

 

I butik: Du kan hämta dina varor från Acctive´s butik på Kungsgatan 26 i Luleå.

Leverans: Vi använder oss av DHL och Postnord.

 

Postnord: Om varan ryms i ett vadderat kuvert så skickar vi det normalt via Posten och brevet kommer i de fall det inte är skrymmande att levereras direkt till din hemadress annars anses brevet för stort och du måste hämta det på närmaste utlämningsställe som Posten har nära dig.

DHL: Om varorna packas i en kartong skickas det via DHL till ett utlämningställe nära din bostadsadress. Du kan spåra ditt paket med bifogat sändningsnummer som du hittar i den orderbekräftelse som skickas till din emailadress.


Leveranstid är normalt 1-3 vardagar. Om någon vara saknas i din order så kontaktar vi dig med besked om när hela ordern kan levereras. Om du inte vill invänta senare leverans, har du möjlighet att makulera ordern och häva ditt köp.
Om din försändelse inte kan levereras till din bostadsadress får du en postavi eller ett sms med besked om vilket ombud du kan hämta paketet ifrån. Tag alltid med ID-kort/körkort när du hämtar ut ett paket.

 

Fel vid leverans/transportskada: 

- Om du får hem ett vadderat brev som ser transportskadat ut, kontaktar du Posten på 020-232221 direkt (samma dag) och felanmäler detta. 
- Om du hämtar ut ett paket från ett av DHL eller Postens utlämningsställen och paketet/varorna är skadat ska det felanmälas direkt till personalen på utlämningsstället. Lös inte ut ett paket som ser transportskadat ut. 
- Om du har tagit emot ett vadderat brev eller hämtat ut ett paket från ett utlämningställe där paketet ser helt ut men varan/varorna är skadade skall du inom 5 dagar reklamera detta till Acctive. Underlåtelse att meddela oss inom denna tid förverkar reklamationsrätten på varan/varorna då det i efterhand inte går att bevisa hur skadan uppstått. Det är därför viktigt att undersöka paketet och varorna då det levereras för att verifiera att inga skador skett under transporten.

 

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Acctive´s skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser har Acctive rätten att skjuta upp köpet så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Acctive rätt att häva köpet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.